zaterdag 31 juli 2010

De naamloze Axolotls

Na maanden lang naar een leeg aquarium hebben zitten te staren was het gisteren eindelijk zo ver. Ik heb een paar axolotls opgehaald. Uiteindelijk heb ik gewoon op marktplaats gekeken en een stelletje uit Arnhem geplukt. Ze kosten me bijna niets en ik ben blij dat ik ze daar weggehaald heb want de vorige eigenaren gingen er nu niet bepaald goed mee om. Ze zaten met zijn allen in een grote bak gepropt en uit stress begonnen ze aan elkaar te vreten. De pootjes zijn dus beschadigt, gelukkig zijn Axolotls instaat om verloren ledematen weer aan te groeien dus nu deze twee lekker rustig in een bak van 80X40X40 zitten moet het weer helemaal goed met ze komen.
Ze hebben nog geen naam (al heb ik een aantal goede suggesties gekregen) maar het zijn in ieder geval een mannetje en een vrouwtje.

Ik wou ze 2 kruikjes geven om als schuilplaats te gebruiken maar bij de plaatselijke dierenwinkel vroegen ze er 20 euro voor! Gelukkig zit er ook een action in de buurt die dezelfde soort kruikjes had alleen met het woord Sangria er op (deze zijn dus beter) en daar was ik slechts 1,50 kwijt. Hoe die dierenwinkel nog steeds kan bestaan is mij een raadsel. De namen komen dus nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten