donderdag 22 juli 2010

Dragon Quest IX

Dragon Quest IX is AWESOME! Ik heb er inmiddels 34 uur ingestoken en de eindbaas is in zicht maar toch heb ik het gevoel nog LANG niet klaar te zijn met deze game. Dragon Quest IX is zo'n monsterlijk grote game dat ik bijna niet kan geloven dat ze dit allemaal op een DS cartridge hebben kunnen proppen. Eindelijk weer eens een game waar ik echt mijn tanden in kan zetten en die voorlopig mijn DS niet uitkomt.

Wat eigenlijk best gek is aangezien ik nooit echt een fan ben geweest van de Dragon Quest serie. Ik ben halverwege deel 8 gestopt omdat ik simpelweg niet in de game kon komen. En de overige DS remakes heb ik alleen gespeeld omdat ze 10 euro bij de Aldi waren. Ik weet eigenlijk ook niet waarom het dan wel bij deze game klikt. Eigenlijk doet het weinig nieuws. Ik denk dat het gewoon de collector in me is die helemaal weg is van deze game. Ik ben bijna met het hoofdverhaal klaar maar heb nog maar  66% van alle monsters gezien, 45% van alle voorwerpen gevonden en ik heb nog maar 16% van alle wapens/kleding etc gevonden. Dan zijn er ook nog eens een hele lading sidequests, geheime kerkers die je via schatkaarten moet ontdekken en een multiplayer modus die nog meer gameplay toevoegen. Oh en dan heb je nog het feit dat 1 van mijn partymembers een stelende ninja schoonmaakster is, hoe awesome is dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten