woensdag 21 juli 2010

No seriously! What's up doc?

Vitamine B12 gebrek is een beetje een aparte ziekte. Er is een hele waslijst met symptomen maar de individuele klachten zijn voor iedereen weer anders. Nu vraag je je misschien af waarom ik opeens over B12 gebrek begin. Simpel ik heb er zelf last van.

De simpelste oplossing voor deze ziekte is een maandelijkse injectie met B12. Simpelweg een pilletje slikken werkt niet omdat de vitaminen niet goed opgenomen worden. Ik heb een paar jaar geleden een aantal van deze injecties gekregen en het ging toen ook redelijk goed. Uiteindelijk zei de dokter dat ik voorlopig genoeg B12 had en dat de injecties niet meer nodig waren. Nu we echter een paar jaar verder zijn beginnen de klachten toch weer de kop op te steken. Ik dacht dat ik simpelweg even naar de dokter kon gaan en dat we weer met de injecties zouden beginnen. Maar nee! Blijkbaar willen ze eerst een bloedonderzoek doen en aangezien we met vitaminen waarden te maken hebben gaat de uitslag nog wel een dikke maand duren. Ik heb echter een half jaar geleden een soortgelijk onderzoek gedaan en ook al wezen de waarden op een B12 gebrek, toch wilde de dokter eerst iets anders proberen.

Kijk, ik wil niet beweren dat ik meer over deze zaken weet dan een dokter maar toch. Moet ik eerst schuimbekkend aan de kant van de weg liggen voordat de dokter er wat aan wil doen? Je zou bijna denken dat het geld voor de injecties uit haar eigen portemonnee moet komen. Afijn morgen maar even naar het ziekenhuis om bloed te te prikken. Zien we dan wel verder.

Voor verdere informatie over Vitamine B12 tekort kan je hier terecht.
http://stichtingb12tekort.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten