vrijdag 9 juli 2010

Niet veel mensen weten dit, maar de meeste winkels die geen standaard radio station draaien hebben speciale muziek die mensen aan moet zetten tot kopen. Een aantal gasten in laboratoriumjassen krijgen betaald om de muziek uit te kiezen die jou aan moet zetten tot winkelen. Helaas zijn ze hier niet echt goed in en is de hoeveelheid muziek die ze tot nu toe ontdekt hebben en de kwaliteit ervan, nu niet bepaald indrukwekkend. De gemiddelde klant merkt hier weinig van, maar als je vaker in een winkel komt merk je dat bepaalde nummers wel erg vaak herhaald worden, soms meerdere keren per dag. En dit valt al helemaal op als je een baan in een winkel hebt. Dus bij deze mijn persoonlijke top 10 van bagger nummers die helemaal grijs gedraaid worden in de C1000

Alicia Keys en Jay-Z - New York
Laten we beginnen met een nummer dat 2 van mijn minst favoriete dingen met elkaar combineert. Alicia Keys en Jay-Z. Ik kan me best wel voorstellen dan er mensen zijn die het een leuk nummer vinden, maar ik wil ze wel eens horen na een week in de C1000 gewerkt te hebben.

The Isley Brothers - Contagious
Fun fact, het hele nummer gaat over een gast die zijn vrouw met een andere kerel in bed betrapt. Dat is helemaal geen probleem blijkbaar. Maar de zin "What the hell is going on, between the sheets in my home" moet dan wel weer gecensureerd worden. Blijkbaar is het woordje hell erg ongepast voor een winkel, maar een lied over vreemdgaan en twee mensen die aan het krikken zijn is prima. Gek hoe sommige dingen werken.

Shaggy - It wasn't me
Over sex gesproken, blijkbaar is dit hele nummer ook geen probleem dan. "But she caught me on the counter. Saw me bangin' on the sofa. I even had her in the shower. She even caught me on camera." Nee ik zie niet in waarom mensen hier een probleem mee zouden hebben.

Enrique Iglesias - Do you know
Een vreselijk jankerig en zeikerig liedje van een vreselijk zeikerig en jankerig ventje.

Lucie Silvas - Nothing else matters
Neem een geweldig nummer, vervang de zanger met een jankerig trutje en je krijgt dit misbaksel. Van sommige nummers moet je met je poten afblijven.

Enrique Iglesias - Hero
Oh Enrique... Je bent je vader niet, laten we het daar maar bij houden.

The Corrs - Old Town
Een van de dingen die ik simpelweg niet kan uitstaan in muziek zijn bands die het nodig vinden om een applaus track aan het einde van een nummer te plakken. Het voelt aan alsof de artiest wil je nogmaals duidelijk wil maken hoe goed zijn of haar nummer wel niet is. Als je nummer goed is weten we dat! Je hoeft het applaus niet in het nummer te laten, mocht het echt een geweldig nummer zijn dan klappen we sowieso wel. Ok niet in de winkel maar je begrijpt wat ik bedoel.

Coldplay - The Scientist
Op zich is dit niet eens zo'n slecht nummer, maar Coldplay heeft veel betere muziek en het hoge hese gejank tegen het einde irriteert me mateloos als ik op het einde van een lange dag aan het werk ben.

Beyoncé - If I were a boy
Beyoncé..... If I were a girl I might understand why people like this song so much.

Wesley - Een ongelofelijke droom
Ok dit is zonder twijfel een van de verschrikkelijkste nummers die ik ooit gehoord heb. Wesley, ik weet niet wie je bent, ik weet niet waarom je 50 keer per dag op de radio te horen bent, maar ik hoop met heel mijn hard en ziel dat je een andere hobby dan zingen vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten