maandag 12 juli 2010

Avonturen als nachtwacht

Op het moment dat ik dit typ is het 3:15 nu vraag je je waarschijnlijk af waarom een normaal mens om deze tijd nog wakker is. Simpel! Ik kom net van mijn werk terug. Een paar weken geleden zag ik in een lokaal weekblad een vacature staan voor nachtwacht op een camping dicht in de buurt. In een gekke bui besloot ik om een mailtje te sturen en tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later al een telefoontje met de vraag of ik lang kon komen voor een intake gesprek. Dat ging blijkbaar goed aangezien ik aangenomen ben.

Mijn werk bestaat uit het patrouilleren van een gebied van 26 hectare, dit moet allemaal op de fiets en ik mag geen licht aan hebben. (anders zien de probleem mensen je aankomen) Als een ware ninja sluip ik dus het veld over en schijn ik zo nu en dan met mijn awesome maglight op vervelende kinderen die te lang blijven hangen op plekken waar ze niets te zoeken hebben. Dat en konijnen een hartaanval bezorgen door ze plotseling in het licht te zetten. Over konijnen gesproken, damn! Op de camping alleen al zitten er duizenden en 's avonds op de weg in de auto zie ik er nog meer. Maar niet alleen konijnen ook egels, eekhoorns en zo nu en dan een hert. En laten al deze dieren het nu heerlijk vinden om in het pikkedonker opeens recht voor je auto te springen. In 2 dagen tijd heb ik al bijna 3 dieren onder gereden. Gelukkig ben ik een geweldige chauffeur dus leven al deze suïcidale bos beestjes nog steeds.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten