zaterdag 3 juli 2010

Get Him to the Greek

Normaal gesproken zou een film zoals Get Him to the Greek me totaal voorbij schieten. Nicholas Stoller is nu niet bepaald een super bekende regisseur, het zomer seizoen is nu niet bepaald een toptijd qua films en op Jonah Hill, Russel Brand en Sean Combs (of Puff Daddy of P Diddy of wat hij zichzelf ook maar noemt op dit moment) na zitten er niet veel grote namen in deze film.

Maar ik ben bij gebrek aan meer en beter toch maar naar de film gegaan en daar ben ik best wel blij om. Get Him to the Greek wist me te verrassen met een combinatie van goede humor en leuke personages. Eigenlijk is het gewoon de typische "buddy movie" twee mensen moeten met elkaar optrekken en ook al irriteren ze zich mateloos aan elkaar, tegen het einde van de film zijn het ware vrienden geworden. Deze film doet ook weinig om dat te veranderen. Het is de chemie van Hill en Brand die gewoon hilarisch is om na te kijken. Om de sukkelige Hill steeds dieper en dieper meegesleurd te zien worden in het woeste leven van een rockstar is geweldig! En het super droge Engelse accent van Brand maakt het alleen maar beter. Het voelt soms aan alsof de film de draad helemaal kwijt is en wanhopig probeert om de losgeslagen acteurs bij te houden, maar dat is de bedoeling juist! Je maakt het gebeuren mee vanuit het oogpunt van iemand die ook helemaal nieuw is in dit wereldje, net als de kijkers dus.

Over losgeslagen acteurs gesproken... Wow! Puff Daddy of is het nu P Diddy? Diddy Kong misschien? Anyways, wow! Ik wist niet dat je echt grappig kan zijn! Met een enorme hoeveelheid zelfspot zet hij een geweldige rol neer als eigenaar van een platenmaatschappij. Ik heb me kapot gelachen om die gast!
Jammer genoeg probeerde de film tegen het einde toch een beetje te hard om de gevoelige snaar te raken, maar dat kan je verwachten van dit soort films dus echt storend vond ik het niet.


Dus ja! Mocht je de mogelijkheid hebben dan raad ik je echt aan Get Him to the Greek te kijken! Het is een hilarische film met geweldig acteerwerk. Nicholas Stoller ik ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten