donderdag 23 september 2010

Downloadable Crap

Disgaea 3, best een leuke game! En hey! Je kan zo'n beetje alle personages uit Disgaea 1 en 2 in de Playstation Store halen. Maar wat is dit? 2 dollar per personage? 4 dollar per extra chapter? Het is bij deze game zo volslagen idioot dat je 45 dollar! Moet betalen om alle DLC binnen te halen. 45 DOLLAR! Dat is het dubbele van wat de game me gekost heeft. De makers "Nippon Ichi Software" hebben dit kunstje wel vaker geflikt. Maar ze zijn niet de enigste. Capcom bijvoorbeeld heeft er ook een handje van. Je weken lang laten wachten om vervolgens 5 euro te vragen om content die al vanaf dag één in de game zit vrij te spelen.

Toen DLC een paar jaar geleden geïntroduceerd werd was ik behoorlijk enthousiast. De mogelijkheid om oude games nieuw leven in te blazen door nieuwe content voor een laag prijsje aan te bieden, is briljant! Maar helaas bleek dit al snel niet de weg te zijn die uitgevers wilden inslaan. Sommige games doen het wel goed, maar voor elke Mass Effect 2 zijn er wel 10 Disgaea 3's. Ik begin het moe te worden, Ik koop jullie games al mensen! Moet ik dan ook nog eens een extra 45 dollar betalen om content te krijgen die bij de vorige generatie consoles nog gewoon standaard bij de game zat? Schei toch uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten