maandag 20 september 2010

Gevecht met de tijd

Dead Rising 2 komt binnenkort uit... en ik ga hem waarschijnlijk NIET spelen. Best gek eigenlijk omdat de game geweldig is. Net zoals Dead Rising, een game die ik ook niet (uit)gespeeld heb. De reden hiervoor? Tijd. En nee, ik heb het niet over gebrek aan vrije tijd. Het is de in game klok die me de das omdoet.
De Dead Rising games hebben een erg strenge tijdslimiet, ben je even te lang aan het rondhangen, of maak je een paar domme fouten dan kan je het uitspelen van de game wel vergeten. De game houdt er wel rekening mee, want elke nieuwe playthrough kan je met je vorige personage beginnen. Dus elke nieuwe game begin je met een sterker personage, wat het dan weer gemakkelijker maakt om je aan de tijdslimiet te houden. Maar toch, ik ben gewoon niet goed in games met tijdslimieten.

Het is niet alleen Dead Rising, elke game die je een tijdslimiet geeft kan ik simpelweg niet spelen. Ik ben een luie gamer en neem graag mijn tijd om door een game te komen. Games zoals Dead Rising lokken het uit om rond te kloten met wat de game je bied. De enorme hoeveelheid wapens die je kan gebruiken om het zombie gespuis uit te roeien is ongelofelijk! Maar recht daar tegenover staat die altijd tikkende klok die je streng bestraft als je ergens te lang rond blijft hangen. Ik voel me opgejaagd, maak domme fouten die ik normaal gesproken niet zou maken en kan simpelweg niet van de game genieten. Wat jammer is, want het zijn geen slechte games.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten