dinsdag 14 september 2010

Ragnarok Online

Er is een tijd geweest dat ik minimaal twee uur per dag een online game aan het spelen was. Ik probeerde regelmatig nieuwe spellen uit maar mijn voornaamste bezigheid was Ragnarok Online. Eigenlijk wil ik niet eens nadenken over de enorme hoeveelheid tijd die ik in deze game gestoken heb. Dagenlang dezelfde vijanden verslaan zodat ik sterk genoeg was om naar een nieuw gebied te gaan om daar weer dagen lang dezelfde vijanden te verslaan, een eindeloze spiraal.

Gelukkig ben ik inmiddels genezen en heb ik nu andere manieren gevonden om mijn tijd te verspillen. Maar oude gewoontes sterven moeilijk en een paar weken geleden heb ik Ragnarok Online weer eens geïnstalleerd. Om er vervolgens snel achter te komen dat ik er geen hol meer aan vind. Veel online games zijn simpelweg niet echt toegankelijk voor nieuwe spelers. Ragnarok Online al helemaal niet. Als beginnende speler is het knap lastig om vijanden te verslaan met je lullige zwaardje terwijl er een lading spelers van level honderd rondlopen die met 1 druk op een knop de hele map verslaan. Het is trouwens ook niet hetzelfde zonder de mensen waar ik destijds de game mee speelde. Dus met hetzelfde tempo waarmee ik de game installeerde, gooide ik hem weer van mijn PC af. Laatst kreeg ik te horen dat Ragnarok Online 2 binnenkort uitkomt. En samen met een paar oude en nieuwe vrienden heb ik besloten dat we deze game een kans gaan geven als hij uiteindelijk in het Engels te spelen is. Maar voorlopig laat ik de MMORPG's mooi aan me voorbij gaan. Ik ben het genre ontgroeid denk ik. Dit is ook de reden waarom ik nooit aan World of Warcraft begonnen ben. Dat en ik ben doodsbenauwd dat ik ook in een WoW zombie verander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten