donderdag 16 september 2010

ID-kaart

Gisteren kwam ik erachter dat mijn ID-kaart binnenkort verloopt. Ach zo'n plastic kaartje is zo gemaakt, dus voor school maar even naar het gemeentehuis. Maar zoals gebruikelijk met overheid gerelateerde zaken liep het dus iets anders. Ik ben M en de vrouw achter de balie is V

M: Goede morgen, ik kom mijn ID-kaart verlengen.
V: Ok, dan moet u even een nummertje trekken, dan bent u zo aan de beurt.
10 minuten later
M: Goede morgen, ik kom mijn ID-kaart verlengen.
V: Heeft u uw oude ID en een pasfoto bij u?
M: Zeker, alstublieft.
V: Ach, deze pasfoto mag niet, u lacht op deze foto.
M: Grapje zeker?
V: Nee.
M: Ik mag toch wel lachend op een foto staan?
V: U mag wel lachen, maar niet met uw mond open, heeft u nog een andere foto?
M: Ja ik heb deze nog.
V: Sorry deze mag ook niet, er zitten wat witte puntjes op.
M: Die zitten op de achtergrond en op mijn t-shirt!
V: Ja maar ook hier kunt u problemen mee krijgen.
M: Dan zal ik eerst andere foto's moeten laten maken.
30 minuten later
M: Goedemiddag, ik was hier net ook al, maar moest even andere foto's laten maken, kan ik zo doorlopen of?
V: Nee u zult eerst een nummertje moeten trekken.
5 minuten later
M: Hallo, daar ben ik weer.
V: Goedemiddag meneer, waarmee kan ik u van dienst zijn?
M: Mijn ID-kaart?
V: Heeft u uw oude ID en pasfoto bij u?
M: Ja vers van de pers.
V: Ok, dat is dan 42 euro.
M: Wat? Die dingen worden er ook niet goedkoper op!
V: Tja, maar een bekeuring is nog duurder.
M: Nou ja, het moet dan maar
V: Ok, dank u wel! U kunt uw ID-kaart volgende week ophalen.
M: Dan pa.... Laat ook maar, tot volgende week...

Uiteindelijk was ik dus te laat op school en dat terwijl ik nog wel een uur eerder naar het gemeentehuis gegaan was. Heb ik inmiddels nog steeds geen ID-kaart en zit ik met een stel foto's opgescheept die meer op een wanted poster lijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten