woensdag 29 december 2010

Top 10 games uit 2010

Ok, laatste top 10 lijstje van het jaar (har har har)
Toen ik deze lijst aan het samenstellen was bleek maar weer eens wat voor een rare gamer ik ben. Grote titels zoals Call of Duty interesseren me niets. Dus waarschijnlijk ziet mijn top 10 er compleet anders uit dan het gemiddelde lijstje dit jaar.

10 Bayonetta

Bayonetta is een volslagen idiote game. Zo idioot zelfs dat ik zeker weet dat een goede 90% van jullie niet eens van de game gehoord heeft. Maar zo nu en dan is het leuk om je verstand op nul te zetten en te genieten van een flinke dosis Japanse vreemdheid.


9 Red Dead Redemption

GTA In het wilde westen. Met een goed verhaal, interessante personages en de optie om je paard door zijn hoofd te knallen terwijl je door de woestijn rijdt. 


8 Rune Factory 3

Rune Factory 3 is ontzettend uitgebreid. In de paar weken dat ik de game speelde heb ik talloze vijanden verslagen, een eigen boerderij opgestart, de plaatselijke heks getrouwd, fanatiek verjaardagen bijgehouden, verschillende festivals meegemaakt en mijn huis uitgebreid met onder andere een apotheek en smederij. En nog steeds heb ik nog maar het topje van de ijsberg gezien. Het schijnt trouwens ook dat mijn vrouw zwanger is, voor de derde keer....


7 Nier

Als ik een game op allen de soundtrack zou beoordelen zou Nier op de eerste plaats komen. De muziek in deze game is simpelweg fenomenaal. Maar Nier heeft nog meer te bieden dan leuke deuntjes. De grote hoeveelheid quests die je kan doen laten menig online rpg verbleken. Ook is het vechten lekker uitgebreid en is het verhaal gehuld in hilarische en hartverscheurende momenten. Jammer dat deze game zo over het hoofd gezien is.


6 Super Mario Galaxy 2

Mario Galaxy 2 is eigenlijk weinig anders dan het eerste deel. Maar dat is in dit geval niet erg. De game heeft de enkele kleine mankementen van deel een volledig weggewerkt en het resultaat is de beste platformer die ik in een lange tijd gespeeld heb.


5 Plants vs Zombies

Een Iphone game in een top tien lijst. Als je me dit een jaar geleden gezegd zou hebben zou ik je voor gek verklaren. Maar Plants vs Zombies is ontzettend verslavend! Zelfs toen mijn Iphone voor de tweede keer besloot mijn savegame te verwijderen ben ik vrolijk opnieuw aan de slag gegaan. Een game die me zo lang kan boeien is gewoon een vermelding waard. Tijd om Iphone games wat serieuzer te nemen dacht ik zo.


4 Dragon Quest IX

Ik ben nooit een grote Dragon Quest fan geweest maar deze game heeft me overgehaald. Ik ben nu maanden aan het spelen en nog steeds is er genoeg leuks te doen. Ik mag de verhaallijn inmiddels afgerond hebben, meerdere keren zelfs, maar nog steeds kan ik een random dungeon induiken, wat kaarten en voorwerpen online ruilen en zelfs met vrienden online spelen. De gane zit nu al een hele tijd vastgeroest in mijn DS en ik denk niet dat daar binnenkort verandering in komt.


3 Mass Effect 2

Mass Effect 2 is zo'n game waar je heerlijk met je vrienden over kan praten, welke keuzen hebben zij gemaakt? Wie heeft bij jou de laatste missie overleefd? Wat gaat er in deel drie gebeuren? En dankzij de enorme lading DLC die de game heeft ben ik voorlopig ook nog niet uitgepraat.


2 Monster Hunter Tri

De Monster Hunter Mania updates mogen er dan op zitten, de game blijft een voorbeeld voor vele WII games. Geen goedkope party troep maar een echte hardcore game waar je flink je tanden in kan zetten (tenzij de game zijn tanden in jou zet) en een online functionaliteit waar Nintendo zelf nog een puntje aan kan zuigen.


1 Minecraft

 Kom op? Hadden jullie nu echt een andere game verwacht? Minecraft is een eindeloze bak lego. De enigste beperking die de game je oplegt is je eigen fantasie. Ik zal binnenkort maar eens een filmpje maken van al mijn gebouwde rommel op dit moment. Minecraft is een naam die je binnenkort nog veel vaker gaat horen en niet alleen op mijn blog.

Dus daar heb je het, yea ik ben wat grote titels vergeten, maar zoals ik al zei, sommige games interesseren mij gewoon niet, of ik heb ze nog niet genoeg gespeeld om echt een oordeel over ze te kunnen vellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten