vrijdag 17 december 2010

Vuurwerkkrantjes

Ga morgen even voor je brievenbus zitten en wacht op de reclame, als TNT eens niet aan het staken is heb je een dikke kans dat er weer vuurwerkkrantjes tussen zitten.
Ik ben niet het type die voor honderden euro's aan vuurwerk uitgeeft, maar om de een of andere reden blijf ik het leuk vinden om vuurwerkkrantjes door te bladeren. Het roept weer wat nostalgische gevoelens op. Als kind tegen sinterklaas al de krantjes doorbladeren en aankruizen wat je wilt hebben. Om vervolgens een dag van te voren naar de plaatselijke bouwmarkt te gaan om vuurwerk te kopen. Dit een avond op de verwarming te laten liggen (want daar knallen ze harder van uiteraard!) en je uiterste best te doen niet alles voor oud en nieuw al op te blazen.

Ik denk dat ik dit jaar maar wat klein vuurwerk koop, nu hoef ik mijn ouders er niet meer mee lastig te vallen en het is geinig om wat te doen te hebben tijdens de fietstocht naar het nieuwjaarsfeest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten