dinsdag 28 december 2010

Top 10 slechte films uit 2010

2010 was dus een goed jaar voor filmliefhebbers. Helaas zaten er ook een aantal slechte films tussen. Ik heb alleen voor films gekozen waar ik oorspronkelijk hoge of in ieder geval positieve verwachtingen van had. Dus rotzooi als Vampires Suck hoef je niet te verwachten op deze lijst.

10 Shutter Island

Een Scorsese film in een lijst met slechtste films van het jaar? Nou... Ja. Ik weet dat hij een ontzettend populaire regisseur is en hij heeft ook zeker goede films gemaakt maar Shutter Island slaat de plank volledig mis. Toen ik de trailer voor de eerste keer zag wist ik meteen al hoe het verhaal in elkaar zou steken en uiteindelijk zat ik er niet naast. Shutter Island is voorspelbaar en pretentieus.

9 The Book of Eli

The Book of Eli bewijst maar weer eens dat je niet blind op trailers moet vertrouwen. De film begon redelijk interessant en voelde een beetje aan als Mad Max. Maar al snel sloeg de film een andere weg in en het rommelige einde en verhaal sloegen uiteindelijk nergens meer op.

8 Salt

Angelina Jolie die de nieuwe James Bond wil worden. Zo kan ik Salt het beste omschrijven. Helaas weet de film niet echt wat james Bond films nu zo leuk maakt. Salt is een saaie, voorspelbare film die heel serieus verwacht dat de clichés die hij je voorschotelt als een verrassing komen.

7 The A-Team

Overbodig. Ik wil best toegeven dat de originele serie een bepaalde cult waarde heeft. Maar de makers van dit misbaksel hebben volgens mij nog nooit een aflevering van de serie gezien. Je kan de titel van de film net zo goed veranderen in "Action Squad" of iets dergelijks. Want dit heeft helemaal niets met The A-Team te maken.

6 Clash of the Titans

Veel lawaai, geweld en hype, maar totaal geen plot of interessante personages. Hoe je het epische verhaal van Perseus zo knullig kan vertellen is mij een raadsel. Toen ik de bioscoop uitliep was ik de halve film al weer vergeten. Ik kan me niet eens meer herinneren of de special effects goed waren.

5 Centurion

Centurion was saai. Doodsaai. De halve film bestaat uit personages zonder ook maar een greintje karakter die door besneeuwde gebieden lopen. Als er dan eens gevochten wordt is het camerawerk zo slecht dat het niet eens te volgen is.

4 Robin Hood

Centurion mag dan saai zijn, Robin Hood kreeg het voor elkaar om NOG saaier te zijn. Er is wanhopig geprobeerd om een mythe als waargebeurd neer te zetten maar het resultaat is een film die niet als Robin Hood aanvoelt. En aangezien de titel Robin Hood is, lijkt me dat geen goede keuze.

3 Paranormal Activity 2

Ik ben geen fan van de Paranormal Activity films. Maar ik kan me wel voorstellen waarom de eerste film zo'n hit was. De film was creatief en origineel en als je open staat voor het idee van klopgeesten etc dan kan ik me voorstellen dat je de film ontzettend eng vind. Wat ik niet kan begrijpen is dat men dacht dat het een goed idee was om EXACT dezelfde film te maken, maar nu in een ander huis en met een hond erbij.

2 The Human Centipede

Neem een kinderachtig en idioot idee dat uit het hoofd van een puber komt en maak daar een film van. The Human Centipede doet zijn uiterste best om zo ziek en gruwelijk mogelijk over te komen. Maar ga dan ook tot het uiterste. Zoveel ranzige dingen zie je namelijk niet en de film kan nooit zo ziek zijn als de gedachten die een titel als Human Centipede oproept. Het resultaat is dus een domme, puberale en vooral slechte film.

1 Resident Evil: Afterlife

En de nummer 1. Resident Evil Afterlife. De filmserie krijgt steeds minder te maken met de games. Eigenlijk voelt het vooral als slechte fanfiction aan. En het feit dat de regisseur er op staat om zijn zelfbedachte personage de hoofdrol te geven versterkt dat gevoel alleen maar. Maar de grootste fout die de film maakt is het gebrek van een scene waarin Cris Redfield een rots verrot slaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten