maandag 13 december 2010

Dexter Season 5

*Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler**Spoiler*


Dat zou voldoende moeten zijn.


Eigenlijk volg ik niet zo veel series. Vooral omdat er gewoon niet veel series zijn die me interesseren maar het vraagt ook veel van je tijd. Een aflevering van Dexter duurt zo een uur. Maar goed Dexter is zo'n serie waar ik graag een uitzondering voor maak.

Na het schokkende einde van Seizoen 4 kon ik echt niet wachten om te zien hoe het verder zou gaan. De introductie van Lumen was een goede zet en de manier hoe ze met Dexter omging was ook erg interessant om te zien. Het hele seizoen kreeg je het gevoel dat de serie naar een flinke climax zat te werken. Persoonlijk dacht ik dat Debra er nu eindelijk eens achter zou komen. En dat leek ook echt te gebeuren tijdens de laatste aflevering. Toen ze in dezelfde kamer als Dexter en Lumen stond hield ik mijn adem in, nu zou de aap uit de mouw komen en de serie zal nooit meer hetzelfde zijn. Ja ze hadden een soortgelijke situatie twee afleveringen geleden maar toen kwam de twist dat Debra eigenlijk in het huis van de buren was, ze zouden natuurlijk niet twee keer zoiets doen.... Toch? Blijkbaar wel want vier seizoenen aan character development werden zo uit het raam gegooid en Debra maakte de meest onlogische en belachelijke keuze ooit. Gevolgd door Lumen die een even onlogische en belachelijke keuze maakt.

Het resultaat?
Dexter die weer terug bij af is en op de dood van Rita na is er helemaal NIETS veranderd. De schrijvers hebben op safe gespeeld en dat is erg jammer want nu kijk ik toch wel een beetje minder uit naar seizoen 6. Maar ik ga het uiteraard wel kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten