donderdag 21 juli 2011

Crapcom

Het wordt alleen maar erger en erger.
Voor de mensen die niet weten hoe de vork precies in de steel zit, allow me to explain.
Fans wachten al een enorm lange tijd op een vervolg op de Mega Man Legends spellen. Elk jaar weer smeekten we Capcom op een vervolg maar dit was elke keer zonder succes. Tot we een tijdje geleden blij verrast werden toen Capcom aankondigde dat ze Mega Man Legends 3 gingen maken en dat deden ze niet zomaar! De fans werden uitgenodigd om mee te denken en te participeren in wedstrijden. Het zou dan eindelijk gebeuren! Na maanden flink met de fans bezig te zijn geweest zouden we binnenkort een demo krijgen die zou bepalen of de game officieel gemaakt zou worden. Hoe dat is afgelopen kan je in mijn vorige bericht lezen.

De laatste tijd zijn laten de fans flink van zich horen en gek genoeg was het Capcom Europe die op Twitter besloot te reageren. Door de fans op de schuld te geven Ja dat lees je goed, blijkbaar was de support van de fans niet genoeg en was dit de reden dat de game geannuleerd is. Dus eerst trap je de fans in de ballen en vervolgens sla je ze in het gezicht en zeg je dat dit onze eigen schuld is. Eigenlijk precies hetzelfde wat een mishandelende partner ook doet. Grofweg schandalig.

Capcom maakt het zichzelf ook niet gemakkelijk. Franchises die ze groot gemaakt hebben en die potentie hebben laten ze links liggen. Geen Monster Hunter hier, de Phoenix Wright spellen kunnen we ook op onze buik schrijven en Lost Planet zijn ze ook al lang vergeten. Wat we wel krijgen is Ultimate Marvel Vs Capcom 3 een "verbeterde" versie van een spel dat nog niet eens een jaar uit is! En het is geen DLC of update, maar een heel nieuw spel waar ze 40 euro voor vragen! Dit zelfde grapje hebben ze een tijdje geleden uitgehaald met Street Fighter 4. Het is net alsof ze opzettelijk geld willen verliezen!

Dus dit is waar mijn favoriete developer in veranderd is. Het schaamteloos uitmelken van 1/2 series, de feedback van fans totaal negeren en als ze dan slecht in de publiciteit komen de fanbase op de schuld geven. Rot een eind op me je slechte smoesjes Capcom. Jullie zijn dood voor me.
Om deze slechte smaak uit mijn mond te verwijderen ga ik nu Legends 1, 2 en The Misadventures of Tron Bonne aan een stuk achter elkaar uitspelen.
En Capcom? Jullie kunnen je beveiliging maar beter flink aanscherpen. Er lopen nogal wat idioten rond op die dit nieuws minder goed als ik kunnen verdragen. Just saying...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten