donderdag 28 juli 2011

30 Days of Gaming Day 11

The Happy Game

Mario Kart WII is dus een spel dat er altijd in slaat om me enorm kwaad te krijgen. Aan de andere kant van het spectrum hebben we Mega Man 9

Mega Man 9 is de laatste intelligente beslissing die Capcom gemaakt heeft. Maar ik zal niet weer over Capcom beginnen te zeiken. Mega Man 9 is een hommage aan de NES klassiekers. In plaats van zich te richten op moderne 3d beelden gaf Capcom ons een game die aanvoelt als een NES spel. En dat maakt mij dan weer blij. Mega Man 9 is moeilijk. Erg moeilijk, maar wel op de goede manier. Zodra je de truukjes doorhebt, weet hoe je de wapens moet gebruiken en weet in welke volgorde je de bazen moet verslaan, wordt de game een stuk eenvoudiger. Mega Man 9 is voor mij dus een game waarbij ik me kan ontspannen, na een dag vol stres en frustratie is een portie Mega Man 9 altijd in staat om mijn humeur weer om te draaien. Wat op zich best wel hilarisch is aangezien deze game voor vel mensen enorm frustrerend kan zijn en het omgekeerde effect heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten