donderdag 20 mei 2010

Robin Hood

I'm Robin from the hood


We kennen Robin Hood allemaal wel, steelt van de rijken en geeft aan de armen etc.
Maar blijkbaar is het verhaal dat we allemaal kennen onzin. Ridley Scott en Russell Crowe geven ons dit keer de ECHTE legende achter het verhaal! Dat vond ik een beetje raar aangezien de achtergrond en geschiedenis van Robin Hood nogal... Vaag zijn. Ik kan jullie een hele lap tekst geven hier waarin ik mijn uiterste best doe om de hele geschiedenis van Robin Hood uit te leggen, maar jullie zijn grote jongens en meisjes! Jullie kunnen best met Wikipedia overweg. Het kan dus zijn dat meneer Scott iets weet wat wij niet weten, of hij lult gewoon uit zijn nek. Natuurlijk maakt dit allemaal niets uit zolang de film maar vermakelijk is of niet dan?

Ik heb geen probleem met het feit dat Scott en Crowe eens iets anders met het verhaal wilden doen, het Robin Hood verhaal is namelijk al zo vaak verteld. Helaas is deze nieuwe versie nu niet bepaald boeiend. Het begon interessant met King Richard die in de eerste 20 minuten al het loodje legt. Helaas zakt het geheel dan flink in elkaar. Robin ontsnapt samen met een paar van zijn vrienden keert terug naar Nothingham en neemt daar de identiteit over van een overleden soldaat. Dit hele stuk was dodelijk saai. Goede acteurs, leuke plaatjes maar het plot werd een beetje achterwege gelaten. Tegen het einde kwamen er nog wat gevechten en verbeelde de film zich Braveheart te zijn, maar tegen die tijd zat ik al te knikkebollen in de zaal.

Een nieuw verhaal vertellen is prima meneer Scott. Maar zorg er dan wel voor dat het een boeiend verhaal is! Mocht je de film toch nog willen zien haast je dan niet naar de bioscoop maar wacht gewoon lekker tot hij op dvd uit is. Met een beetje geluk krijg je dan nog wat extra scenes met Russell Crowe die mensen op de set in elkaar beukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten