zaterdag 29 mei 2010

Mulder's grote aquarium avontuur














Zoals ik al eerder aangegeven had, wil ik een paar Axolotls hebben. Maar ze moeten uiteraard wel een aquarium hebben. Een week geleden heb ik een goedkoop aquarium op de kop getikt, er moest alleen een likje verf op de bak. Geen probleem toch? TOCH?

Dat likje verf was zo gedaan, helaas kwam ik er achter dat de TL-buis bakken (is dat wel eens de juiste term?) behoorlijk verrot waren. Ik dacht dat deze gemakkelijk te krijgen waren bij de willekeurige Formido. Blijkbaar niet. Drie verschillende dier-speciaalzaken konden me ook niet helpen. Dus heb ik maar de TL-buis uit de PC meubel beneden maar gesloopt. Denkend dat ik het nu voor elkaar had, sleepte ik de hele boel naar boven, om er achter te komen dat de kast waar mijn aquarium op zou komen te staan te hoog was....
De enigste optie die ik had was mijn bijzet tafeltje te gebruiken, geen probleem dus toen ik die oude kast naar buiten gewerkt had en het tafeltje er neer gezet had kon ik eindelijk beginnen met het vullen van de bak.

Vervolgens kwam ik erachter dat een grote bak zoals die van mij (80X35X40) behoorlijk wat bodem nodig was. In totaal dus 20,5 kilo aan voeding en steentjes. Na deze erin gedaan te hebben kon ik beginnen met gieters vol water naar boven te slepen. 3 uur later zit ik nu eindelijk met een gevuld aquarium vol steentjes... Planten kunnen er morgen pas in omdat de rommel in het water even moet bezinken. Hopelijk is het geheel halverwege volgende week goed genoeg om er een paar salamanders in te stoppen.

Oh! En heb ik al gezegd dat ik op een zolderkamer slaap? En dat de gemiddelde temperatuur hier tegen de 40 graden ligt?  Yea.... you do the math.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten