vrijdag 28 mei 2010

Burger Time

Ik ben waarschijnlijk de uitzondering op de regel maar ik kan het grootste gedeelte van de fast food ketens niet uit staan. De gedachte om zo'n ranzige Big Mac naar binnen te laten glijden....
Maar helaas als eeuwige student ontkom je er soms niet aan een Mc Donald's binnen gesleept te worden. Het kiezen alleen al is vaak erg lastig om twee redenen. 1 Ik lust geen rauwe tomaat, 2 ik lust geen augurk. Dit betekend dus dat drie kwart van de menukaart af valt. Natuurlijk probeer ik zo nu en dan beleeft te vragen aan die arme stakker achter de toonbank of ik een Big Mac kan krijgen zonder deze dingen, maar vaak staart hij me dan glazig aan, alsof hij niet precies kan bevatten wat een Big Mac zonder tomaat en augurk betekend. Wat blijft er dan over? Zo'n droge McChicken?

Ik denk dat de hele manier waarop dat "eten" klaargemaakt word deel van het probleem is. Zo had een vriend van me laatst geen onderkant aan zijn hamburger. Hoe vergeet je zoiets!? Dat is het begin van een hamburger! En wat dacht je van die vrouw laatst die een Happy Meal een jaar lang bewaard had en er achter kwam dat ie nog steeds redelijk eetbaar er uit zag.

Nee, ketens zoals de McDonald's en Burger King zijn niet aan mij besteed. Ik ben meer fan van ketens zoals de Subway en de gemiddelde Kebab zaak. Het fijne daar is dat je precies kan bepalen wat er op je broodje komt. En het voelt vaak ook een stuk gezonder dan de alternatieven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten