maandag 28 februari 2011

My Little Pony: Friendship is Magic

Dus..... My Little Pony.

WACHT! NIET WEGKLIKKEN!

Ok ben je er nog? Thanks. Allow me to explain.
"My Little Pony" is een speelgoed lijn ontwikkeld door Hasbro en bedoeld voor jonge meisjes. Voor een lange tijd hoorde ik er nog maar weinig van (Waarschijnlijk omdat ik er geen aandacht aan besteedde) maar vroeger was het razend populair. Zo populair zelfs dat er een tekenfilm en meerdere films over de pony's gemaakt zijn. Deze waren echter ontzettend saai, hadden een compleet gebrek aan interessante of zelfs memorabele personages en was uiteindelijk niet de moeite waard. Hoe weet ik dit? Omdat ik vroeger regelmatig naar deze serie moest kijken omdat het tussen de Smurfen en Teddy Ruxpin uitgezonden werd.

Maar waarom begin ik in vredesnaam over deze serie? Omdat My Little Pony momenteel een enorme hype op het internet is, bij mannen tussen de 20 en 30 jaar nog wel.... Yea.
Hasbro heeft recent besloten dat ze de franchise nieuw leven in wil blazen. Dit doen ze door er een nieuwe tekenfilm aan te knopen. "My Little Pony: Friendship is Magic" En het is deze serie die voor de enorme populariteit boost heeft gezorgd.

Het brein achter de nieuwe serie is "Lauren Faust" een grote naam in de tekenfilm wereld en bekend van onder andere series zoals "Foster's Home for Imaginary Friends" en "The Powerpuff Girls". Ook heeft ze aan speelfilms zoals "The Iron Giant" en "Cat's Don't Dance" gewerkt. Allemaal tekenfilms en speelfilms die ondanks de jongere doelgroep, ook door volwassen mensen als vermakelijk beschouwd kunnen worden.
Uiteindelijk besloot ik maar in het diepe te duiken en een paar afleveringen te kijken en ik moet toegeven, de serie is best goed! Is het de hele internet hype waard? Nee, niet echt. Moet je als ouder met afgrijzen op de bank zitten terwijl je kind naar de serie kijkt? Nee, ook niet. Friendship is Magic is gewoon een vlot geschreven leuke tekenfilm, met grappige personages, prima animatie en zo nu en dan een grap die bedoeld is voor de oudere kijkers.

Waarom de serie uiteindelijk zo enorm populair geworden is bij mannen van 20 to 30 is me echter een raadsel. Misschien heeft het te maken met verdrongen gevoelens uit onze jeugd? Of zal het komen omdat we stiekem toch wel een beetje van roze pony's houden? Ik weet het niet, maar them pony's man.... Them pony's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten