woensdag 2 maart 2011

Stemniet.nl

Het is tijd om te stemmen, maar helaas zit er geen enkele partij bij waar ik ook maar een beetje vertouwen/mezelf in zie. In mijn zoektocht naar de partij die het beste bij me past kwam ik vandaag de site www.stemniet.nl tegen. En wow....

Ik kan me na het debacle dat we ons huidige kabinet noemen best voorstellen dat men geen zin meer heeft in stemmen. Maar deze site gaat wel een beetje ver. Al meteen op de begin pagina duiken er vraagtekens bij mij op.
"Heeft U gekozen voor alle camera's die u in de gaten houden op bijna elke straathoek?"
Eigenlijk wel ja, ik vind het namelijk een goed idee dat er meer camera's op straat staan. Ik doe niets illegaals in mijn dagelijkse leven, dus waarom zou ik me er druk om maken? Ook staan deze camera's niet op elke straathoek aangezien ik deze dingen nog nooit ben tegengekomen.

Ook ontkrachten ze enkele mythes. Zomaar een greep uit de idiote uitspraken die de site uitkraamt:
"Als je stemt geeft u iemand de volmacht om voor u te spreken, u geeft uw recht van spreken dus juist weg."
Blijkbaar is klagen over de politiek dus alleen weggelegd voor mensen die er niets mee doen? Als je stemt mag je niet klagen, je mag alleen klagen als je pasief op de bank blijft zitten.... Klinkt logisch? Nee niet echt.

Ik kan nog wel verder gaan over de site, maar de conclusie die www.stemniet.nl trekt is dat niemand meer in stemmen moet gaan, op deze manier stort het hele systeem in elkaar en moeten we een nieuwe systeem opstellen. Hoe we dit gaan doen aangezien stemmen toch onzin is weet ik niet en om eerlijk te zijn denk ik dat www.stemniet.nl dat ook niet weet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten