maandag 7 maart 2011

Drive Angry 3D

Een tijdje geleden schreef ik al dat ik niet kon wachten op Drive Angry 3D. Niet omdat het een goede film ging worden, maar omdat het belachelijke idee en het acteerwerk van Nicolas Cage zonder twijfel vermakelijk zou worden. Gisteravond heb ik de film gezien en inderdaad, het eindresultaat was erg vermakelijk.

Nicolas Cage is kwaad, kwaad op een satanistische sekte die zijn dochter vermoord heeft en nu zijn kleindochter wil opofferen bij de volgende volle maan. Maar Cage kan er niet zo maar achter aan aangezien hij de handicap heeft zelf dood te zijn. Niet dat dit hem tegenhoudt, als Nicolas Cage sacherijnig en kwaad is kan niets hem tegenhouden. Het resultaat? Nicolas Terminator Cage. Ik weet dat dit vreemd klinkt, maar dit is toch echt wat de film ons voorschotelt. Omdat Cage uit de hel ontsnapt is (Wat? Dacht je echt dat hij ergens anders terecht zou komen?) heeft hij als extra bonus onsterfelijkheid gekregen. Er kleeft echter ook een nadeel aan in de vorm van "The accountant" een geweldige rol gespeeld door William Fichtner. The accountant wil Cage namelijk mee terug nemen naar de hel en niets of niemand zal hem daarbij in de weg staan. Fichtner gaat helemaal los met deze volslagen idiote en geweldige rol en steelt dus ook de film. Dan rent Amber Heard ook nog door de film heen, maar behalve voor wat eyecandy voert ze eigenlijk weinig uit. Volgens mij moest ze een bad-ass chick spelen, maar als je het op moet nemen tegen de sterke rol van Fichtner en het hilarische acteerwerk van Cage maak je weinig kans. Kan die meid dus ook weinig aan doen. Het scheelt dat ze leuk is om naar te kijken.

Dus ja, zoals je waarschijnlijk wel verwacht hebt is Drive Angry 3D een idiote en over de top film. En dat is prima, ik heb me kostelijk vermaakt met de film en al is hij een beetje aan de lange kant, het eindresultaat mag er zeker zijn. Drive Angry is technisch gezien geen goede film, maar heeft zijn hart op de juiste plaats zitten. Het voelt alsof de regisseur open en bloot verteld dat hij gewoon een lompe domme actiefilm wilde maken en dat is ook precies wat we gekregen hebben. Zolang je dus niet te hoge verwachtingen hebt zal je je prima vermaken met de film.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten