vrijdag 30 december 2011

Top 10 games uit 2011

Ik ben nooit iemand geweest die met de massa meeloopt als het op het gebied van games aankomt. Maar 2011 heeft me met enkele grote titels toch behoorlijk weten te verrassen. En jullie misschien ook als we naar de positie van de games kijken.

10 Batman: Arkham City

Misschien dat ik deze game hoger zou hebben staan als ik verder was maar ik speel nog maar net. Ik kan nu echter al zien dat het gewoon erg goed in elkaar steekt, al grijpt de game me wel minder dan zijn voorganger.

9 Jetpack Joyride

De Iphone had enkele knallers dit jaar maar geen enkele game heeft zoveel van mijn vrije tijd weten op te slokken. Jetpack Joyride doet exact wat een mobile telefoongame moet doen. Flink wat vermaak ik kleine porties. Geweldig.

8 Tales of the Abyss

De 3DS versie is de vierde keer dat ik deze game een kans gaf omdat ik er elke keer simpelweg niet in kon komen. Ditmaal maakte de game de klik wel en zie ik ook eindelijk in, wat de fans al jaren zagen. Momenteel ben ik met mijn tweede playthrough bezig en ik geniet nog steeds. Gek hoe die dingen soms werken.

7 Disgaea 4

Disgaea 4 wist vanaf de eerste minuut de nare wansmaak van deel drie weg te wissen. Eindelijk kon ik weer urenlang grinden om mijn personages zo sterk mogelijk te maken. De enorme lading mogelijkheden en characters waar je uit kan kiezen zorgen er voor dat deze game ook in 2012 nog regelmatig even in de PS3 gaat.

6 Portal 2

Portal 2 is op zich geen geweldige game. De puzzels zijn simpel op te lossen en het duurt allemaal net iets te kort. Ik heb me echter toch kosteloos vermaakt dankzij de gortdroge humor die deze game heeft. Portal 2 is hilarisch en zorgt ervoor dat je je geen seconde verveelt. Wat dat betreft is de korte speelduur een pluspunt. De game blijft hierdoor namelijk fris en hierdoor kunnen ze het tempo er goed inhouden. Zodat je geen halve minuut zonder een grijs op je gezicht achter je monitor zit.

5 Battlefield 3

Ik heb niets met het FPS genre. Maar Battlefield 3 weet me toch eindeloos te vermaken. Zelfs mensen die niet zo goed zijn in First Person Shooters (Mensen zoals mij dus) kunnen deze game spelen en daadwerkelijk iets doen. Als ik een portie genadeloos neergeknald word ga ik gewoon even wat mensen genezen. Ben ik dat zat dan ga ik met C4 achter tanks aan. Wil dat niet lukken dan stap ik bij iemand in een vliegtuig en maai ik mensen vanuit de lucht neer. Mogelijkheden genoeg en hierdoor verveeld de game geen moment.

4 The Binding of Isaac

Ik heb bijna 100 uur in Isaac gestoken en dat voor een game die me een kleine 5 euro gekost heeft. Hoe goed is dat qua geldbesteding? Isaac is een grappige kruising tussen Nethack en Zelda en voor mensen die deze games kennen zegt dat eigenlijk al genoeg.

3 Skyrim

De op 1 na beste RPG van dit jaar. Skyrim is enorm groot en zelfs nu ik de game uitgespeeld heb, heb ik het gevoel nog geen 10% van wat de game te bieden heeft gezien te hebben. Zeer indrukwekkend en met alle mods die er aan zitten te komen denk ik dat de game nog heel wat uren op gaat eisen.

2 The Legend of Zelda: Skyward Sword

Skyward Sword is de beste Zelda sinds Wind Waker. En ja dat betekend ook dat de game beter dan Ocarina of Time is. Skyward Sword heeft geweldige dungeons, wapens en de game ziet er ook meesterlijk uit. Nintendo krijgt sowieso al bonuspunten omdat ik dit keer ook echt om de personages in het spel gaf. Voor de eerste keer in de hele serie wilde IK Zelda echt redden. Het was niet langer Link's avontuur. Dit keer was het persoonlijk!

1 Xenoblade Chronicles

Geweldige muziek, graphics, personages, verhaal, gameplay, monsters, gebieden etc etc etc. Xenoblade doet werkelijk alles goed. Bijna alle typische J-rpg conventies worden gebroken. Zet deze game naast Final Fantasy XIII en je weet wat ik bedoel. De vrijheid die de game je bied, de enorme hoeveelheid sidequests, personages waar jou acties daadwerkelijk een effect op hebben. Xenoblade is een voorbeeld voor menig J-rpg. De game roept herinneringen aan games zoals Chrono Trigger en Final Fantasy VI op en meer eer kan ik een spel eigenlijk niet geven. IEDEREEN met een WII is het zichzelf verplicht! Dit meesterwerk gespeeld te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten