donderdag 7 oktober 2010

Subliminale reclame

Zag dus vandaag toevallig het "Kappa" logo en weet je wat me opviel?
Toeval? Nee hoor dit is puur opzettelijk gedaan. Normaal gesproken zien we dus gewoon 2 mensen die met de rug tegen elkaar zitten. Onze hersenen zien echter onbewust ook iets anders. En domme wezens die we zijn koppelen we dus het merk Kappa aan sex. Grappig hoe die hersenen van ons werken of niet?
Kappa is echter niet het enigste merk die hier gebruik van maakt. Zo is Coca-Cola een stuk populairder geworden nadat ze de flessen aangepast hadden. En welke vorm hebben de flessen nu? Kijk eens goed naar een flesje en dan naar een vrouwelijk figuur. Juist. Zo zijn er nog ontzettend veel andere merken die precies hetzelfde doen. Neem dus eens wat vaker de tijd om naar logo's etc te kijken, wie weet wat je nog meer ontdekt?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen