donderdag 14 oktober 2010

Sonic 4

Arme, arme Sonic.... De enigste die het zwaarder hebben dan jou moeten de fans zijn.
Sonic is een franchise die de overstap naar 3D niet goed gemaakt heeft. In plaats van zich zoals Mario te richten op gameplay hebben Sega en Sonic het over een andere boeg gegooid. Afgrijselijke "verhaaltjes", irritante personages en gameplay die gewoon niet werkt in 3D. Fans worden elke keer weer teleurgesteld dankzij de beruchte Sonic Cycle. Deze gaat als volgt:

1- Een nieuwe game wordt aangekondigd en deze ziet er voor de verandering WEL eens goed uit.
Fans worden enthousiast! Dit is de terugkeer van Sonic!

2- Meer screenshots en video's worden vrijgegeven en al snel blijkt dat we met dezelfde troep te maken hebben.
Fans worden depressief.

3- De game komt uit, krijgt enorm veel commentaar en blijkt een mislukking
Fans beweren nooit meer dezelfde fout te maken.

Helaas blijkt de Sonic Cycle ook deze keer weer waar te zijn.
Het grootste probleem met Sonic 4 is dat Sonic veel te groot is voor het scherm. Je hebt een spel personage met als belangrijkste eigenschap zijn snelheid. Waarom maken jullie het dan zo, dat je maar een paar centimeter voor je uit kan kijken Sega? Zijn jullie nu echt zo idioot bezig dat zelfs een standaard platformer nog te moeilijk is? Ik ben niet de enigste die dit probleem heeft, overal duikt hetzelfde bezwaar op. We zitten in het HD tijperk Sega! Het is zelfs nog eenvoudiger om een goede platform game te maken, omdat we nu de mogelijkheid hebben om gemakkelijk in en uit te zoomen. Eigenlijk is het simpelweg schandalig dat de game zo op de markt gedumpt is. En dat terwijl jullie ons beloofd hadden dat het deze keer WEL een top game zou worden. Leuk geprobeerd, maar wederom mislukt Sega. Misschien wordt het tijd dat jullie die blauwe egel eens uitlenen aan Nintendo? Die weten namelijk WEL hoe je met mascottes om moet gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen