woensdag 27 oktober 2010

Immersie

Fallout New Vegas en Fable III 2 compleet verschillende games die gek genoeg dezelfde irritatie bij me teweeg brengen. Ik ben een grote fan van immersie in games. Een goede game weet je met behulp van muziek en graphics compleet in de game te halen. Zolang je de game speelt zit je niet langer in de echte werkelijkheid maar bevind je je in de werkelijkheid van de game. Het is dan ook extreem storend als deze schijnwerkelijkheid opeens verstoord word door een gebouw dat vlak voor je neus verschijnt. Dit breekt de illusie en op die momenten realiseer je je weer dat je een game aan het spelen bent.

New Vegas en Fable III hebben hier allebei last van. Als ik door de woestijn van New Vegas loop, zie ik voortdurend planten en gebouwen omhoog schieten, alsof de game deze vergeten is en ze last minute nog even op het scherm gooit. Fable III heeft een soortgelijk probleem. De textures en details op objecten laden erg traag en je ziet dan ook regelmatig wazige en onscherpe gebouwen etc. Storend, voor mij altans.

Misschien is dat de reden waarom ik fan ben van 2D graphics. Het is consistent, je hebt geen last van pop up en onscherpe textures. Helaas zijn goede 2D games in de minderheid tegenwoordig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten