vrijdag 15 oktober 2010

Douwe Egberts Aromettes

Soms zijn er van die dingen die me doen vragen waarom ze niet jaren geleden uitgevonden zijn. Zo heeft Douwe Egberts nu een nieuw product Aromettes.

Koffie zetten vind ik altijd maar rot werk. Ik weet nooit precies hoeveel ik moet gebruiken om een lekker bakkie te zetten. Die verpakking open maken is ook altijd zo'n gepruts. Eerst moet je de verpakking open zien te krijgen zonder dat alle koffie in het rond vliegt, vervolgens kan je het niet in de verpakking laten zitten aangezien de koffie dan smerig en slof wordt na een tijdje. Je zal dus een apart blik of potje moeten zoeken om de koffie in te bewaren en door de sterke lucht kan je deze dus nergens anders meer voor gebruiken. En wees ook maar zuinig op dat schepje! Want als je die kwijt raakt kan je weer aan het experimenteren gaan om de juiste hoeveelheid te vinden.

Ok, uiteraard overdrijf ik nu een beetje en zijn dit eigenlijk maar kleine klachten die het genot van een bakkie leut echt niet minder maken, maar dat zijn toch de beste uitvindingen of niet? Dingen die kleine klachtjes uit de wereld helpen. Aromettes is nu zo'n uitvinding. Koffie samengeperst in de vorm van een boontje. 1 Boontje per persoon, enorm simpel om te doseren! Ze zitten ook mooi in een hersluitbaar blik dus daar hoef je ook niet meer naar om te kijken. Het verbaast me dat dit nog niet eerder verzonnen is, sure je hebt senseo, maar heb je wel eens voor 5 man koffie proberen te zetten met zo'n ding? Nee, dit werkt gewoon stukken beter en is net zo eenvoudig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten