woensdag 6 oktober 2010

Het zal wel de oktober maand zijn

Het is oktober, dit weet ik niet omdat mijn kalender dit zegt, maar omdat er overal weer Silent Hill Let's plays en recensies opduiken. Oktober is in Amerika de maand van Halloween, een feest dat ze ook hier wanhopig aan de man proberen te brengen. Voor de gamers en internet community is Oktober dus het moment waarop iedereen weer massaal op Silent Hill begint te geilen.
Voor mensen die niet weten wat Silent Hill is, een korte uitleg.
Silent Hill is een serie horror games gemaakt door Konami. De games staan bekend om de donkere en complexe verhaallijnen. De serie is erg duister en macaber en bevat behoorlijk wat mindfucks.

Voor mij staan Silent Hill games echter ook bekend om de gebrekkige camera en besturing, lege straten vol mist, duizenden gesloten duren en eindeloos heen en weer lopen tussen gebouwen. Normaal gesproken kan ik dit soort problemen wel vergeven als het verhaal interessant genoeg is en dat is in Silent Hill zeker ook het geval, maar niet voor mij. Ik heb niet zo veel met horror games. Ook is de serie door de jaren hard achteruit gegaan, slechts de eerste 3 games zijn echt de moeite waard mocht je geïnteresseerd zijn.
Ik vind het echter wel een gemiste kans dat iedereen nu juist Silent Hill games gaat spelen (vooral deel twee) aangezien er nog zo veel goede horror games zijn die bijna nooit aandacht krijgen. Zo is recentelijk Amnesia uitgebracht, een game die zeker hetzelfde niveau van creepy mindfuck haalt als Silent Hill. Misschien tijd om daar eens wat meer aandacht aan te spenderen en de Silent Hill serie een tijdje met rust te laten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten