zondag 15 augustus 2010

I AM CORNHOLIO!

Als je net als mij opgegroeid bent rond 1995/1997 dan zullen deze 2 gasten je niet onbekend voorkomen. Sterker nog je doet op dit moment waarschijnlijk het Cornholio stemmetje na in je hoofd. Ja Beavis and Butthead waren de iconen van de jaren 90, opgevoed door de televisie en verder volledig wereldvreemd deze onofficiƫle mascottes van MTV waren revolutionair voor hun tijd. Ver voor Southpark liet zien dat animatie niet alleen voor kinderen was waren deze 2 al bezig. Helaas besloot MTV dat het tijd was om het duo wat rust te gunnen en in 1997 werd dan ook de laatste aflevering uitgezonden.

Toen ik vandaag te horen kreeg dat MTV weer nieuwe afleveringen wil gaan maken, sloeg mijn initiƫle enthousiasme al snel om in frustratie. Beavis en Butthead zijn producten van de jaren 90. Wat toen grappig en relevant was zie je tegenwoordig alleen nog maar in musea. De formule werkt niet meer. De jeugd van tegenwoordig weet toch niet wie ACDC en Mettalica zijn. Ik zie het dan ook niet gebeuren dat de nieuwe Beavis and Butthead de stem van de moderne jeugd gaat worden. En voor de oudere fans is het ook geen geweldig idee. Wat moeten ze doen? De laatste videoclip van Lady Gaga afkraken? Misschien kan het werken maar het eindresultaat zal toch anders uitpakken dan de Beavis and Butthead waar we mee opgegroeid zijn. Misschien gaat het werken en ik ga de serie ook zeker een kans geven, maar ik ben bang dat MTV gewoon even op onze nostalgie wil inspelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten