maandag 23 mei 2011

Terraria

Wat? Nog niet van Terraria gehoord? Terraria is de nieuwe Minecraft. Alleen dan in 2D en met meer focus op vechten... Eigenlijk is het helemaal niet zoals Minecraft.

Terraria is best grappig, het basis idee is eigenlijk hetzelfde als Minecraft. Ga een grote random wereld in, hak wat bomen om, bouw een huis, maak een mijn aan en begin met graven. Maar waar bij Minecraft de focus toch op bouwen ligt. Lijkt Terraria meer op een platform game. De hoeveelheid wapens, bescherming en speciale voorwerpen is stukken groter dan in Minecraft en ze hebben ook echt impact op het spel. Zo krijg je later toegang tot rocket boots. ROCKET BOOTS! Je hebt ook een flinke lading magie en subwapens tot je beschikking en uiteindelijk speelt het een beetje zoals een Castlevania game.

Om eerlijk te zijn ben ik op dit moment een beetje uitgekeken op Minecraft. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst opgestart heb, maar momenteel heb ik alles wel zo'n beetje gezien en ik betwijfel of de aankomende update daar verandering in gaat brengen. Misschien is het dat juist de reden waarom Terraria zo aanslaat. Het biedt mensen zoals mij weer even wat nieuws en verfrissends. Hoe lang dit echter het geval blijft is nog aan te zien aangezien ik momenteel zulke goede voorwerpen heb dat de uitdaging in Terraria nogal ver te zoeken is. Maar misschien komt daar met een paar updates verandering in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten