dinsdag 10 mei 2011

Angry Birds

Angry Birds, Angry Birds, Angry Birds... Het zal je vast niet ontgaan zijn en zelfs al heb je het spel nog nooit gespeeld dan heb je vast wel iemand met een t-shirt aan zien lopen. Angry Birds is overal en ik heb een schijthekel aan het spel.

Ok, misschien is schijthekel iets te overdreven. Maar ik ben wel van mening dat het spel enkele enorme fouten bevat.
1. Het is totaal onduidelijk wat je moet doen om 3 sterren in een level te halen. Soms breek ik alle varkens en blokken met 1 vogel, richt ik een standbeeld in mijn eer op en krijg ik nog steeds maar 1 ster als waardering. Andere keren klungel ik maar een eind weg, verspeel ik al mijn vogels en word ik toch beloond met 3 sterren. Maak dat duidelijker gasten.

2. Het spel verijst enorme precisie, soms zit je letterlijk 1 pixel naast de juiste oplossing, maar om vervolgens een klein stukje hoger of lager te mikken is bijna niet te doen. Dit zou helemaal opgelost kunnen worden als er een soort graad metertje tijdens het schieten verschijnt. Zo weet je precies hoeveel hoger of lager je moet richten.

3. Tenslotte is het spel nog steeds redelijk buggy. Soms valt er een stuk hout op een van de varkens en blijven ze vrolijk in leven. Ook hierbij is het niet duidelijk wanneer de game besluit dat je "gewonnen" hebt.

Dat zijn eigenlijk de drie grootste problemen die ik met de game heb. Al deze klachten zouden met een zeer kleine ingreep verholpen kunnen worden, want verder is het een perfect spel. De vogeltjes stralen karakter genoeg uit en zijn inmiddels bijna net zo herkenbaar als Mario of Mickey Mouse. Het hele idee van het spel is ook geweldig. Iedereen vind het leuk om dingen af te breken, dat verklaart het succes. Tenslotte heb ik ook respect voor de ontwerpers die elke maand weer met nieuwe content komen. Uiteraard is het niet zo moeilijk om een paar nieuwe levels in elkaar te flansen, maar toch is het knap dat ze dit nu al zo lang consequent doen.

Al moet ik uiteraard wel zeggen dat al zouden deze problemen opgelost worden, ik nog steeds niet met een Angry Birds t-shirt aan ga lopen.. Zoveel zelfrespect heb ik dan wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten