woensdag 4 mei 2011

30 Days of Gaming Day Nine

The Sim Game



Ik ben niet echt een fan van het simulator/strategie genre. Maar de "Theme" spellen zijn daarop de uitzondering. Mijn eerste ontmoeting met deze spellen was de game Theme Park
Theme Park was fantastisch. Je kon je eigen enorme pretpark maken en en bepaalde attracties kon je zelfs in 3d bekijken. (Ok het was een simpel filmpje, maar that shit blew my mind!) Helemaal geweldig was de achtbaan die je zelf kon bouwen en in 3d kon bekijken. Maar Theme Park was meer dan dat, je moest ook mascottes, klusjesmannen en schoonmakers inhuren, onderzoek doen naar verschillende winkels/attracties en je kon zelfs de hoeveelheid zout in je patat veranderen (en vervolgens gruwelijk veel geld voor drinken vragen)

Helaas was ik nooit echt goed in het runnen van een pretpark en het resultaat was meestal een half afgebrand park met boze medewerkers en kinderen die werkelijk ELKE tegel onder kotsten. En toch vermaakte ik me kostelijk met de game. De game is een tijdje geleden uitgebracht op de DS, maar helaas zaten er flink wat bugs in het spel. Wat ik graag zou zien is een Iphone versie. Theme Park is namelijk de perfecte game om even 5 minuutjes te spelen. Ideetje misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten