donderdag 26 mei 2011

#*$&#@^%!!! Koken!

Volgens mij hebben koks het meest verschrikkelijke beroep ter wereld. Nou ja als ik van al die "top chef" programma's uit mag gaan. Volgens mij begon het allemaal toen een sacherijnige eikel genaamd Gorden Ramses besloot om chefkoks in opleiding de huid vol te schelden en met zijn ellendige tronie hun lust voor de edele kookkunst te bederven. Gek genoeg bleek dit enorm populair en sindsdien zijn er enorm veel wannabees tevoorschijn gekomen. Zo hebben wij onze eigen zuurpruim genaamd Herman den Blijker die uiteraard even snel op deze hype in wou cashen.

Ik snap het niet, koken is geweldig en mooi om te doen. En natuurlijk hebben echte chefkoks het ontzettend druk in de keuken. Maar is dat reden genoeg om je als een eikel te gedragen? En misschien nog wel vreemder, waarom vinden mensen dit leuk? Laten we deze rotzooi gewoon achterwege laten en meer interessante kookprogramma's hebben. Waarom hebben we eigenlijk nooit Nederlandse versie van Iron Chef gekregen? Of hebben we die al lang en breed op de buis gehad, maar heb ik het vermeden omdat ik bang was dat een sacherijnige bullebak tegen me begon te vloeken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten