dinsdag 22 maart 2011

Hulk VS


Wie kan zich de twee Hulk films nog herinneren? Ik helaas wel.
Deel een was een ontzettend saaie film die door de verkeerde aanpak de plank volledig missloeg. Het idee om de psychische kant van de Hulk uit te werken is op zich prima, maar daar zitten de kijkers niet op te wachten. Vooral de eerste film hoefde niet meer te worden dan HULK ANGRY! HULK SMASH PUNY HUMAN. De tweede film deed het wat dat betreft beter, maar nog steeds miste ik iets. Pas toen ik Hulk VS keek wist ik wat dat was. Hulk VS is een twee delige miniserie waarin de Hulk het tegen verschillende Marvel helden opneemt.

Het eerste deel heet Hulk VS Wolverine, waarin de groene reus niet alleen Wolverine maar ook nog eens Weapon X achter zich aankrijgt. Uiteindelijk werken ze samen om Weapon X te verslaan. (nou ja, voor zo ver dat mogelijk is met de Hulk) Ik denk dat dit een goede keuze is geweest, want Wolverine alleen maakt natuurlijk geen schijn van kans tegen de hulk. Hulk vs Wolverine zit vol met humor en lompe actie. Het mooie aan deze film is dat in tegenstelling tot veel media, Wolverine weer eens als een echte moordenaar neergezet wordt. Hij heeft die klauwen niets voor niets en in veel films en zelfs strips, lijkt het erop alsof die klauwen er voor de grap opzitten. In deze film vliegen de ledematen echter in het rond en hakt hij er stevig op los. Precies zoals het hoort. De film krijgt met name door het personage Deadpool flink wat humor ook precies zoals het hoort. Eigenlijk gaat de film meer over Wolverine, maar aangezien hij degene is met een connectie met de schurken is dat eigenlijk logisch.

Over Hulk vs Thor was ik minder enthousiast. In dit verhaal neemt Loki het lichaam van de Hulk over en moet Thor hem zien te stoppen. Eigenlijk ging dit deel minder over de Hulk, maar meer over Bruce Banner en de vloek die hij met zich mee moet dragen.  Uiteindelijk vond ik dit toch het mindere verhaal, meer omdat Thor mij nooit echt geïnteresseerd heeft. De film zit ook vol met extra personages die eigenlijk weinig bijdragen aan het verhaal.

Hulk VS is puur voer voor de fanboys. De Hulk wordt neergezet zoals dat moet, een onstuitbaar monster dat alleen maar kwader wordt als je hem pijn doet.  De films hebben een goede verhouding gevonden tussen het monster De Hulk en het mens Bruce Banner. Dus of je nu een fan bent van HULK SMASH! of juist wat meer diepgang wilt zien, Hulk VS bied waar je naar op zoek bent. En daarmee krijgt deze miniserie voor elkaar, wat de films helaas (nog) niet gelukt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten