dinsdag 28 september 2010

Cheats

Een tijdje geleden had ik het over Dead Rising 2 en dat ik de game waarschijnlijk niet ging spelen. Maar gek genoeg ben ik inmiddels toch met de game bezig. Op mijn PC. De game ziet er niet alleen stukken beter uit, ik heb ook de optie om iets te doen wat ik normaal gesproken niet doe. Cheaten.
Ik heb het niet over oneindige munitie, energie of geld. Die dingen laat ik lekker met rust. Wat ik WEL veranderd heb is de klok. Die heb ik mooi op pauze gezet zodat ik op mijn dooie gemak de game kan spelen. En ja! Ik weet dat ik hiermee een deel van de game verpest. Dead Rising heeft een zeer strenge tijdslimiet en dat is een deel van de charme. Het maakt de game ook een stuk gemakkelijker. Maar dat boeit me niet. Ik haat tijdslimieten en de als ik de optie krijg om die dingen te omzeilen maak ik er gebruik van.
Normaal gesproken cheat ik dus niet. Games zijn tegenwoordig al een stuk gemakkelijker en met cheats ben je al helemaal snel door een game heen. Dat en het gevoel van overwinning dat je krijgt als je eindelijk die moeilijke baas of dat lastige level gehaald hebt is bijna niet te evenaren. Daarom probeer ik cheaten dus zo veel mogelijk te voorkomen. Maar in geval van games zoals Dead Rising maak ik een uitzondering, gelukkig blijft er nog genoeg uitdaging over want damn sommige bazen zijn lastig en de meeste survivors hebben de intelligentie van een hamburger.

Niet dat ik veel tijd ga hebben om Dead Rising 2 te spelen aangezien ik Resident Evil 5 weer gekocht heb. Ik mag de game dan al 3 keer uitgespeeld hebben, De extra content die in de gold edition zat kon ik niet laten liggen. En binnenkort maar even "Move" in huis halen om de game met een nieuwe controls te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten