vrijdag 26 augustus 2011

Top 5 beste OST nummers van deze generatie

Dus terwijl ik gisteren bezig was met mijn Xenoblade post zat ik te denken welke games nog meer geweldige muziek hebben en omdat het toch al weer een tijdje geleden is sinds ik een top 5 geplaatst heb is het nu tijd voor de 5 beste OST (Official Sound Track) nummers van deze generatie:

5: Mega Man 10 - Wily Stage 1
Luister♫

Ik ga er geen doekjes om winden, ik ben een grote fan van chiptune muziek. Muziek die gecomponeerd is alsof het op een NES zou zijn. Mega Man 10 heeft naar mijn mening een van de beste chiptune nummers ooit en wel Wily Stage 1. Ik denk dat de setting er ook veel mee te maken heeft. Als het level begint hoor je niets, tot je door de eerste deur officieel het kasteel van de gestoorde professor gegaan bent en vanaf dat moment start het nummer en geeft de game je de motivatie en adrenaline of door te gaan. Je hebt 8 robot masters verslagen en nu is Wily aan de beurt! Het gaat moeilijk worden, maar je bent al zo ver gekomen de rest gaat je ook zeker lukken!

4: Tales of Symphonia 2 - The Wilderness of Sadness
 Luister♫

Beste "Final Boss Theme" ooit. The Wilderness of Sadness is een nummer dat perfect past als afsluiter voor een lang avontuur. Al je harde werk en de obstakels die je hebt overwonnen hebben allemaal tot dit punt geleid. Jij tegen de laatste baas. Dit nummer is opzwepend, barstensvol adrenaline en gewoon cool! De Tales of... serie heeft altijd geweldige muziek gehad maar dit nummer is wel erg speciaal en naar mijn mening alleen overtroffen door:

3: Tales of Vesperia - Fury Sparks
 Luister♫

Muziek is enorm goed in staat om emoties en gevoelens over te brengen. Fury Sparks is hier een perfect voorbeeld van. Het symboliseert de rivaliteit tussen 2 van de hoofdrolspelers uit Tales of Vesperia. Het voelt serieus maar toch vriendelijk en motiverend aan. Exact zoals de twee hoofdrolspelers met elkaar omgaan. Opzwepend, motiverend en rebels. Perfect gecomponeerd voor de situatie waarin het nummer gebruikt wordt.

2: Final Fantasy XIII - Battle Theme
 Luister♫

Final Fantasy XIII deed zo'n beetje alles slecht wat een Final Fantasy game maar slecht kan doen. Een van de weinige dingen die deze game goed deed was de soundtrack en dan met name het nummer dat speelt tijdens de gevechten. Het is maar goed ook dat dit een geweldig nummer is aangezien het de muziek is die je het vaakst hoort tijdens het spelen. Het feit dat ik dit nummer honderden keren gehoord heb en nog steeds niet zat ben is een teken dat het gewoon erg goed is.

1: NieR - Sacrifice
 Luister♫

Ik heb NieR al meer liefde gegeven op mijn blog maar het blijft gewoon een enorm goede game en met name de soundtrack is majestueus. Ik heb de game beschreven als een emotionele investering en dit nummer symboliseert dat perfect. Maar wat wil je als er maar liefst 4 composers aan gewerkt hebben. Gevoelig, emotioneel, droevig en toch ook nog een klein beetje positief. Het past perfect bij de game en is een nummer dat helaas vergeten gaat raken aangezien de game dat ook doet. En gek genoeg past het nummer daar ook goed bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten