donderdag 23 juni 2011

The Hangover 2

Dus ja, The Hangover 2. Wie had dat gedacht of niet? Nou ja... Eigenlijk iedereen wel denk ik, de eerste film was namelijk een enorm succes. Maar een vervolg die vrijwel precies hetzelfde doet? Yea ik denk niet dat ik de enigste was die met lage verwachtingen de bioscoop instapte.

Misschien was dat maar beter ook, want als je vernieuwing en originele ideeën in The Hangover 2 verwacht dan kom je van een koude kermis thuis. De film is bijna scene voor scene identiek aan zijn voorganger. Met uiteraard de twist dat ze nu in Bangkok zitten. Maar om heel eerlijk te zijn was de formule nog sterk genoeg om nog een keer toegepast te worden.

Er zitten gewoon wederom een aantal hele sterke grappen en scenes tussen. Zo is elke scene met Alan (Zach Galifianakis) weer goud waard en is de relatie tussen Stu (Ed Helms) en zijn toekomstige schoonvader ook hilarisch. Bangkok is de ideale locatie voor een film zoals deze, met louche tatoeagezaken, stripclubs en een klooster vol mediterende monniken. The Hangover 2 is wel een stuk lomper en duisterder dan zijn voorganger. Er zitten een paar ruige en soms zelfs onnodige scenes in (Een nogal uitgebreide grap over shemale strippers) en ik weet niet zeker of iedereen even hard om deze kan lachen. Maar als je een beetje zwarte humor wel kan waarderen dan zit je wel goed.

De film was dus ondanks mijn lage verwachtingen, best vermakelijk en een van de leukere comedy's die ik dit jaar gezien heb. Maar ik ben wel van mening dat het hier bij moet blijven. Deze franchise moet geen American Pie of Scary movie serie worden. Twee films is meer dan genoeg. Hopelijk beseft de studio dat ook, maar ik ben bang dat we binnen 2 jaar The Hangover 3 zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten