donderdag 28 april 2011

Vicieuze cirkel

Het gaat de laatste tijd niet goed met mijn internet verbinding. Een paar maand geleden hebben we een nieuwe modem gekregen en sindsdien laden veel sites niet goed meer, kakt mijn verbinding regelmatig in en is het een en al ellende. Na een telefoontje met Ziggo (waarvan ik eerlijk moet zeggen dat de wachttijden flink verbeterd zijn) kwam er een monteur langs, die even het signaal doorgemeten heeft en tot de conclusie kwam dat er niets mis is met onze verbinding. Uiteindelijk ging hij weer naar huis en was het probleem niet opgelost.

Kijk ik mag misschien niet super technisch zijn, maar sinds de nieuwe modem heb ik problemen. Zal het dan aan de MODEM liggen? Met deze gedachte belde ik wederom met Ziggo en vroeg of ze een nieuwe modem konden opsturen. Blijkbaar kan dat niet. Wat ze wel op konden sturen was een nieuwe monteur die...... het signaal door gaat meten! Hebben die oelewappers niet in de gaten dat je een probleem niet op kan lossen door telkens weer hetzelfde te doen? Afijn, morgen komt er dus weer een monteur langs, die weer het signaal gaat meten en weer gaat zeggen dat er niets mis is. Misschien dat ik dan uiteindelijk TOCH een nieuwe modem kan krijgen. En dan kan het zeuren om geld beginnen, ik betaal namelijk geen dikke 50 euro per maand voor een half werkende verbinding.

1 opmerking:

  1. Die monteurs hebben altijd modems bij zich. Trek em effe aan zijn broek en zeg dat die eens een andere (ubee, of de nieuwe ubee met wlan+router) moet proberen.

    Aan je router lach het niet toch? Even dag testen met alleen verbinding direct modem->pc.

    BeantwoordenVerwijderen