dinsdag 4 januari 2011

De meesten van jullie zullen het al lang vergeten zijn


Zaterdagavond, avondeten op, in bad geweest en met zijn allen voor de televisie om te kijken naar:
Oppassen!!! (Met drie uitroeptekens) Ik denk dat velen van jullie zich dit gevoel nog wel kunnen herinneren. (Waarom ik dan voor deze titel gekozen heb is mij ook een raadsel)

Oppassen!!! was eigenlijk redelijk revolutionair voor zijn tijd. Waar de meeste comedy series zich nog vasthielden aan traditionele gezinnen had Oppassen!!! een originele insteek. De serie draaide namelijk om twee opa's die de kleinkinderen groot brachten, terwijl hun eigen kinderen carrière aan het maken waren. Een best origineel concept dus. En destijds ook erg modern. Oppassen!!! staat voor mij symbool voor de vroege jaren 90. Wat televisie betreft dan. Waar tegenwoordig drama, CSI rip-offs en talentenjachten de norm zijn, hadden we in die tijd vooral veel feel-good series.

Helaas is de serie alweer een tijdje van de buis verdwenen. Er is een paar jaar geleden een poging tot een doorstart gedaan, maar zonder opa Bol en Buys was het allemaal niet hetzelfde, ik heb me er dus ook niet echt mee bezig gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten