dinsdag 30 november 2010

30 Days of Gaming: Day Two

The Childhood Defining game


Als ik terugdenk aan de lading games die ik al klein ventje speelde, springt me 1 franchise meteen te binnen. Mega Man. De NES had 6 Mega Man games, maar nummer 2 is zonder twijfel mijn meest gespeelde. Sterker nog, ik heb zo'n beetje de hele game in mijn kop gestampt en kan hem tot op de dag van vandaag nog blind uitspelen. Waar de meeste mensen tafels of Duitse voorzetsels op kunnen dreunen ken ik de robot master volgorde van elke game uit mijn hoofd. Metal man, Bubble man, Heat man, Wood man, Air man, Crash man, Flash man, Quick man etc etc.

Ik ben zelfs zo ver doorgeschoten in de game dat ik de hele game zonder geraakt te worden uit kan spelen met enkel je standaard wapen. Nou ja, bijna dan. Helaas is de game zo in elkaar gezet dat het onmogelijk is om op deze manier de tweede vorm van Dr Wily te verslaan zonder schade op te lopen. Maar misschien komt er ooit nog een dag dat ik ook daar een oplossing voor vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten