vrijdag 19 november 2010

30 Days of Gaming: Day one

Mijn eerste game














Ik game al zolang als ik het me kan herinneren. Maar voor zover ik weet is Snoopy op de Commodore 64 de eerste game die ik gespeeld heb. En geloof me, dat was niet eenvoudig. Een game op de Commodore 64 spelen was een regelrechte ramp, de games kwamen namelijk op cassettebandjes. Dit betekende dat voor je de game kon spelen je eerst:
- Het cassettebandje moest terugspoelen
- Een aantal codes in je Commodore 64 moest voeren
- Een bak koffie zetten omdat je minstens vijf minuten kon wachten tot de game eindelijk klaar met laden was.

En als je dan dood ging kon je weer bij stap een beginnen...
Hoe we het dan ook voor elkaar gekregen hebben is voor mij een raadsel, maar op de een of andere manier wisten we op een gegeven moment het laatste level te halen, om vervolgens weer doodleuk op level 1 te beginnen. Geen einde, geen punten, niets. Je kon niet eens een highscore bijhouden. Maar Snoopy vormde wel de kickstart van mijn interesse in games. Best knap aangezien ik Snoopy verder geen hol aan vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten