vrijdag 24 september 2010

Sony's Identiteitscrisis

Het gaat de laatste tijd steeds beter met Sony, maar ik betwijfel hoe lang dit nog het geval zal zijn. Ik krijg namelijk het gevoel dat Sony last heeft van een identiteitscrisis. Waarom?
"Hmm Second Life is een hype! Laten we dat aan onze console toevoegen." (Home)
"Hmm motion controls is een hype! Laten we dat aan onze console toevoegen." (Move)
"Hmm 3d is een hype! Laten we dat aan onze console toevoegen." (Stereoscopic 3D)
 En dan heb ik het nog niet eens over de 11 modellen die ze tot nu toe uitgebracht hebben. 11! Modellen, en dan klagen mensen als Nintendo voor de vierde keer een nieuwe DS uitbrengt. Het is vrijwel onmogelijk de "beste" versie in huis te halen omdat Sony twee maand later alweer een nieuwe versie in de winkels heeft liggen.

Vergelijk dit nu eens met de Playstation 2. Daar zijn in totaal twee versies van uitgekomen, deze console richtte zich op één ding: Games. En daarom was hij ook een enorm succes. Misschien is dat een idee Sony, focus je aandacht niet op honderd dingen tegelijkertijd omdat dit op een bepaald moment onherroepelijk mis gaat.

1 opmerking:

  1. Je bent gewoon boos omdat ik ook een PS3 heb nu want jij wil het alleen voor jezelf. Gekke boi toch.

    BeantwoordenVerwijderen