dinsdag 8 juni 2010

Super Mario Galaxy 2

Ik ben dus een van die ongeduldige types die niet kan wachten op de Europese release dus heb ik hier de Amerikaanse versie al liggen.
Wat kan ik zeggen... Dit is pure fun. Games zoals ze horen te zijn. De details, de muziek, de levels alles klopt gewoon. Nintendo bewijst hier maar weer eens dat ze koning op het gebied van vermaak zijn. 1 level in Galaxy 2 bevat meer creativiteit en originaliteit dan sommige complete games die nu op de markt zijn. Simpelweg geweldig.

Mijn eerste reactie was toch een beetje lauw. Ik had het gevoel dat we niets meer dan een add-on kregen. En toen ik de game opstartte dacht ik even dat ik gelijk zou krijgen. Het verhaal is bijna hetzelfde. Maar toen bedacht ik me dat ik geen Mario games speel voor het verhaal, ik speel het voor de gameplay. En die mensen... Is fenomenaal. Toen ik een paar levels verder, rijdend op Yoshi me een weg aan het banen was door menig planeet was ik alle negativiteit die ik oorspronkelijk had al lang vergeten. Ik voelde me weer 10 gepaard met alle frustraties die dat met zich meebracht. Mario Galaxy 2 is namelijk behoorlijk pittig. Maar het grappige is dat ik nooit de game de schuld kan geven. Als ik voor de zevende keer in de afgrond flikker is dat mijn eigen domme schuld. De besturing is perfect. Nintendo doet ook leuke dingen met die Wiimote. In sommige levels bijvoorbeeld geeft je controller het ritme aan waarin verschillende blokken verdwijnen. Geweldig.

Ja, ik ben dus razend enthousiast over deze game. Mario Galaxy 2 is de pure essentie van games. Ik weet weer waarom ik mijn WII nog niet weggedaan heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten