dinsdag 1 juni 2010

Prince of Persia: The Sands of Time

Nou dames en heren, het is gebeurd. Ik heb zojuist de beste gameverfilming ooit gezien. Niet dat dat moeilijk is als dit je concurentie is. Maar het is fijn om eindelijk eens een film te zien de wel zijn best doet. Voor zover ik weet is ondanks een paar kleine wijzigingen de film redelijk trouw aan de game. Ik weet dat sommige mensen dit als heiligschennis beschouwen, maar ik heb de Prince of Persia serie nooit zo geweldig gevonden. De allereerste PoP game heeft daar persoonlijk voor gezorgd. Maar ik krijg het gevoel dat de film me een redelijk beeld heeft gegeven. Sommige scenes, vooral de acrobatische taferelen van Jake Gyllenhaal gaven met het gevoel direct uit een game geplakt te zijn.

Dus ja, ik heb me prima met de film vermaakt al ben ik inmiddels meer dan de helft al weer vergeten. De film voelt wat dat betreft aan als een zak patat. Lekker als je aan het eten bent, maar zodra de patat op is ben je al weer vergeten hoe het smaakte. Nu is het dus wachten tot de andere 2 games van de trilogie verfilmd gaan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten