vrijdag 25 juni 2010

Futurama

Toen op 28 maart 1999 Futurama voor de eerste keer werd uitgezonden vond ik er maar weinig aan. Ik was een Simpsons fan! En deze Simpsons wannabee kon toch nooit tippen aan het meesterwerk van Matt Groening. Achteraf bleek ik een flinke idioot te zijn en realiseerde ik me pas een dikke 5 jaar later hoe geniaal Futurama eigenlijk wel niet is. Inmiddels heb ik alle afleveringen meerdere malen gezien inclusief directors commentary. En ik kan niet anders dan concluderen dat de serie gewoon elk seizoen beter is geworden. Terwijl het met the Simpsons juist omgedraait is. De bagger die ze tegenwoordig uitbrengen kan niet in de schoenen staan van de oudere seizoenen. Spijtig maar het is niet anders.

Helaas besloot Fox om de serie in 2003 abrupt af te kappen. Dit zorgde voor een flinke backlash van de fans en 4 films die direct op dvd zijn uitgebracht waren het resultaat. Leuk en ik heb ze ook allemaal in de kast staan maar we wilden uiteraard gewoon een nieuw seizoen! Gelukkig kwam Comedy Central als een ware piraat met een mes tussen de tanden door de ramen van Fox knallen, bevrijdde de cast van Futurama en gunde ze een doorstart op Comedy Central. Awesome! Natuurlijk worden wij Europeanen weer achter gelaten en zullen we het nieuwe seizoen voorlopig nog niet in Nederland te zien krijgen maar daar hebben we die mooie uitvinding genaamd Internet voor! En nee daar voel ik me niet schuldig over. Ik koop de seizoensbox wel zodra de serie ook in Nederland uit is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten